ВЕРЕСЕНЬ
Малювання
Тема: "У нас у гостях чарівний пензлик"
Мета: ознайомити дітей з пензликом як предметом для зображувальної діяльності; вчити правильно тримати пензлик, набирати на нього фарбу, знімати фарбу об край баночки; розвивати дрібні м'язи рук; виховувати інтерес до малювання.
Розвиток мовлення
Тема: "Читання вірша І.Блажкевич "У дитячому садку"
Мета: учити дітей уважно слухати вірш; стимулювати дітей до висловлення власного емоційного ставлення до героїв твору; формувати навички діалогічного мовлення, розвивати мовлення ідтей, виразність, пізнавальний інтерес; виховувати комунікативні навички, увічливість, товарискість, інтерес до художнього твору.
Сенсорний розвиток
Тема: "Зустрічаємо гостей"
Мета: учити дітей складати прості меблі (стіл та стілець) із кубиків та цеглинок, планувати будівлю на площині стола; познайомити з назвами будівельних матеріалів; розвивати дрібну моторику пальців рук, окомір, уміння орієнтуватися на площині; виховувати інтерес до конструювання, бажання доводити справу до кінця.
Аплікація
Тема: "Чарівні квадратики"
Мета: зацікавити дітей аплікацією; вчити викладати елементарні аплікації з квадратів, чергуючи їх за кольором; розвивати дрібну моторику пальців, уміння розрізняти та називати жовтий та зелений кольори; виховувати самостійність, позитивне ставлення до заняття аплікацією.
ІІ тиждень
Сенсорний розвиток
Тема: "Збудуємо, що вміємо"
Мета: продовжувати знайомити дітей з будівельним матеріалом; вправляти в умінні будувати споруди шляхом накладання одного предмета на інший; заохочувати гратися будівельним матеріалом, а після гри складати його на місце; виховувати наполегливість.
Ліплення
ІІІ тиждень
Ознайомлення з соціумом
Розвиток мовлення
Ознайомлення з природним довкіллям
Малювання
Розвиток мовлення
Сенсорний розвиток
ІV тиждень
Розвиток мовлення
Ознайомлення з природним довкіллям
Сенсорний розвиток
Аплікація
Ознайомлення із соціумом
ЖОВТЕНЬ
І тиждень
Ознайомлення з соціумом
Розвиток мовлення
Мета: учити дітей розрізняти фрукти за зовнішнім виглядом та кольором; привчати слухати та розуміти мову дорослого; розвивати мовлення; виховувати вміння працювати за вказівкою вихователя.
Малювання
Сенсорний розвиток
Ліплення
Ознайомлення з природним довкіллям
ІІ тиждень
Ознайомлення із соціумом
ІІІ тиждень
Ознайомлення із соціумом
Розвиток мовлення
Малювання
Сенсорний розвиток
Аплікація
Ознайомлення з природним довкіллям
IV тиждень
Розвиток мовлення
Тема: “Хлюп-хлюп, водиченько”
Мета: формувати в дітей правильність вимови звука [с], учити слухати знайому потішку, намагатися самостійно її промовляти; активізувати словник іменниками та стимулювати вживання іменників з пестливими суфіксами: зайчик, кішечка, котик, собачка, білочка; розвивати увагу, уміння слухати інших; виховувати добрі стосунки, викликати задоволення і радість.
Сенсорний розвиток
Тема: “Веселковий міст”
Мета: вчити дітей розрізняти кольорові відтінки шляхом порівняння їх один з одним та прикладаючи до зразка; удосконалювати зорове сприйняття; привчати точно виконувати доручення; розвивати увагу; виховувати чуття взаємодопомоги.
Тема: “Хмаринки по місцях”
Мета: вчити дітей розрізняти кольори; знаходити один із запропонованих кольорів, називати його; розвивати дрібну моторику рук; виховувати увагу, мислення, вміння гратися.ЛИСТОПАД
І тиждень
Ознайомлення із соціумом
Тема: “Зберемо ляльку на прогулянку”
Мета: вчити дітей запам’ятовувати послідовність одягання; уточнити уявлення дітей про одяг, його призначення; закріпити знання назв предметів одягу; розвивати пізнавальний інтерес до довкілля; збагачувати активний словник дітей словами - назвами предметів одягу; виховувати дбайливе ставлення до власного здоров’я.
Розвиток мовлення
Тема: “Осіння погода”
Мета: вправляти дітей у вимові голосних та приголосних звуків з різною силою голосу; продовжувати вчити дітей слухати запитання та відповідати на них; учити звуконаслідувати слова; збагачувати активний словник дітей словами: сонце, вітер, хмара, дощ; розвивати мовленнєве дихання, силу голосу; виховувати організованість, добрі стосунки.Малювання
Тема: “Вітер зриває листя”
Мета:сприяти розвитку естетичного чуття і смаку у малят, учити їх помічати розмаїття барв, звуків природи і радіти їм; розвивати вміння малювати на всій площині аркуша паперу; вчити дітей користуватися гуашшю, знаходити вихід із проблемної ситуації (коли немає звичних інструментів малювання - пензликів); спонукати дітей до елементарних творчих проявів і власного самовираження, використовуючи всі пальчики руки для малювання листочків; виховувати готовність до співпраці з дорослим, охайність, бажання зображувати явища навколишньої дійсності.Аплікація
Тема: “Повітряні кульки”
Мета: розвивати чуття форми й ритму; виховувати самостійність, охайність; викликати інтерес до створення композиції з 5-7 повітряних кульок, однакових за розміром, але різних за кольором; вчити розкладати готові форми на певній відстані одна від одної, заповнюючи весь простір аркуша.ІІ тиждень
Ознайомлення із соціумом
Тема: “Транспорт”
Мета: дати дітям уявлення про вантажний та пасажирський транспорт, його призначення (вантажівки перевозять вантаж, автобуси - людей); вчити називати і розрізняти деталі машин (кермо, колеса, дверцята, кабіна); ознайомити з простими правилами дорожнього руху; розвивати мовлення, увагу, мислення, пам’ять; виховувати інтерес до різних видів транспорту.
Тема: “Правила поведінки з незнайомими людьми”
Мета: ознайомити дітей з основними правилами особистої безпеки при зустрічі з незнайомими людьми на вулиці; формувати навички правильної поведінки, коли дзвонять у двері, по телефону; розвивати здатність орієнтуватися в складних ситуаціях, реально оцінювати небезпеку; виховувати сміливість, спостережливість, винахідливість.Розвиток мовлення
Тема: “Пасажирський транспорт”
Мета: вчити дітей описувати машину за допомогою вихователя; формувати вміння розрізняти машини за зовнішнім виглядом і називати їх та їхні основні частини; розвивати зв’язне мовлення, увагу, спостережливість; збагачувати словник дітей словами: кузов, кабіна, вантажна, легкова, трамвай, машина, колеса, кермо, вікна, автобус; активізувати мовлення; виховувати інтерес до навколишнього, дбайливе ставлення до іграшок.
https://www.youtube.com/watch?v=sGRjSRyT3Jc&t=65sТема: “Допоможемо поні”
Мета: поглибити знання дітей про види наземного і повітряного транспорту; удосконалювати вміння розглядати сюжетні картки; закріпити навички правильно називати види транспорту (літак, потяг); вправляти у вимові звуків [у],[і] з різною силою голосу; розвивати зв’язне мовлення, мислення; збагачувати словник словами: літак, потяг, полетіли, поїхали; виховувати інтерес до навколишнього.Ознайомлення із природним довкіллям
Тема: “Ми їдемо в автобусі”
Мета: поглибити знання дітей про види транспорту, особливо пасажирського; вчити розглядати сюжетний малюнок, відповідати на запитання; формувати вміння відгадувати загадки, спираючись на зображення; виховувати культуру поведінки в транспорті.Сенсорний розвиток
Тема: “Ми їдемо, їдемо, їдемо…”
Мета: вчити дітей поєднувати предмети за їхнім призначенням; закріпити знання про транспорт та меблі, вміння співвідносити предмети однакових кольорів; формувати правильне мовленнєве дихання; розвивати зв’язне мовлення, сприйняття, швидкість реакції.
Тема: “Довгі та короткі дороги для машин”
Мета: вчити дітей щільно прикладати цеглинки довгим вузьким боком одна до одної; закріпити поняття “довпгий”, “короткий”; розвивати увагу, спостережливість, пам’ять, дрібну моторику пальців рук; виховувати бажання працювати, доводити розпочату справу до кінця.
Аплікація
Тема: “Вогники світлофора”
Мета: ознайомити дітей із світлофором, його кольорами та їх призначенням; розвивати чуття форми й ритму; виховувати самостійність, охайність; викликати інтерес до створення композиції з 3 кружечків, однакових за розміром, але різних за кольором; вчити розкладати готові форми на певній відстані одна від одної, заповнюючи весь простір аркуша.
Малювання
Тема: “Дорога для машин”
Мета: викликати бажання дітей поєднувати процес малювання з грою; закріпити вміння дітей малювати фарбами, вправляти у малюванні прямих та хвилястих ліній (по готових лініях, проведених простим олівцем), правильно тримаючи пензлик; розвивати пізнавальну активність, здатність до абстрагування; виховувати охайність, зосередженість.ІІІ тиждень
Ознайомлення із соціумом
Тема: “Ох і гарна в нас групова кімната”
Мета: поглибити знання дітей про групову кімнату, її призначення та обладнання; спонукати брати участь у бесіді, відповідати на запитання; закріпити слова назв і призначення предметів (шафа, ліжко, диван, стілець, стіл); розвивати спостережливість, мовлення, зорову та слухову увагу; формувати потребу в пізнавальній активності; виховувати дбайливе ставлення до майна групи.Тема: “Люблять гратися малята”
Мета: вчити дітей описувати іграшки двома-трьома реченнями, пізнаючи їх серед інших предметів; ввести до словника прийменники (в, на), прислівники (тут, там, біля), вказівні слова (ось, це); закріпити знання назв окремих іграшок (лялька, машинка, кубики, ведмедик, коник тощо) та дій із ними (брати, гратися, гойдати, возити тощо); назв ознак іграшок (новий, великий, зелений, круглий, малий); розвивати емоційне спілкування дітей, їхнє мислення та творчу уяву; виховувати навички культурного спілкування.Тема: “Малята - дружні хлопчики й дівчата”
Мета: формувати знання дітей про життя в дитячому садку: діти граються дружно, спільно, допомагають одне одному; вчити дітей орієнтуватися в поняттях “своє” та “чуже”, розуміти різницю між ними, ділитися з іншими іграшками; закріпити вміння дітей орієнтуватися в поняттях “добре” і “погано”; розвивати мовлення дітей, пам’ять, мислення; вміння відповідати на запитання; виховувати позитивні колективні взаємовідносини між дітьми.Тема: “Веселі олівці”
Мета: продовжувати знайомити дітей з кольорами (синім та зеленим); вправляти дітей в умінні групувати предмети за кольором і величиною; закріплювати назви кольорів; розвивати мислення; виховувати бажання допомогти.
IV тиждень
Ознайомлення із соціумом
Тема: “Де живе моя бабуся”
Мета: формувати знання дітей про традиційну сільську оселю, предмети хатнього побуту та вжитку, свійських тварин; зацікавлювати національною культурою; розвивати мовлення, увагу, мислення, спостережливість; виховувати повагу та дбайливе ставлення до предметів вжитку, сім’ї, родини, старших за віком людей, любов до українського народного мистецтва.
Розвиток мовлення
Тема: Розглядання картини “Кішка з кошенятами”
Мета: ознайомити дітей з загадкою; розвивати мовлення малят; активізувати словник словами - назвами частин тіла, прикметниками та дієсловами, що передають основні характеристики тварин; виховувати любов до свійських тварин.
Малювання
Тема: “Яєчка для дідуся і бабусі”
Мета: спонукати дітей самостійно малювати прості предмети фарбами; вправляти у малюванні предметів овальної форми, правильному триманні пензлика, в охайному використанні фарби під час зафарбовування; розвивати формоутворювальні рухи руки; закріплювати уявлення про жовтий колір; виховувати в малят інтерес до малювання, бажання допомагати героям казки.
Сенсорний розвиток
Тема: “Курка і курчата”
Мета: вчити дітей розуміти, що колір є ознакою різних предметів; закріплювати знання про тварин та їхніх дитинчат; розвивати увагу, мислення, уяву, пам’ять; виховувати інтерес до гри, самостійність у роботі.
Тема: “У бабусі на подвір’ї”
Мета: продовжувати ознайомлювати дітей з поняттями (“один”, “багато”); вчити порівнювати предмети за кількістю, групувати предмети за кольором; формувати у дітей уміння та навички утворення множини іменників; продовжувати вчити дітей звуконаслідувати свійських птахів та тварин; розвивати логічне мислення, увагу; виховувати посидючість, бажання виконувати запропоновані завдання.
Ліплення
Тема: “Клубочки для котиків”
Мета: продовжувати ознайомлювати дітей зі свійськими тваринами - кішкою; вправляти у розкачуванні пластиліну між долонями прямими рухами; учити розкочувати пальцями обох рук на поверхні дощечки для додання предмету необхідної довжини; вчити дітей елементарних прийомів згортання довгої ковбаски по спіралі; розвивати продуктивну діяльність, дрібну моторику рук; виховувати спостережливість, доброзичливість, комунікативні навички, наполегливість, любов до тварин;спонукати до позитивних емоцій.
V тиждень
Ознайомлення з природним довкіллям
Тема: “Пташина сім’я”
Мета: формувати у дітей уявлення про сім’ю свійських птахів (півник, курочка, курчата); продовжувати вчити відповідати на питання про щойно сприйняте і побачене; активізувати мовлення дітей словами (півник, курочка, курчата, сім’я, курник, різнокольорові); розвивати пізнавальну сферу; виховувати самостійність, позитивне ставлення до свійських тварин, бажання надати допомогу.Сенсорний розвиток
Тема: “У лісі”
Мета: вправляти дітей в умінні орієнтуватися в просторі; розвивати увагу, мислення; виховувати зацікавленість до виконання запропонованих завдань, посидючість, самостійність.ГРУДЕНЬ
І тиждень
Ознайомлення з соціумом
Тема: “Діти на прогулянці”
Мета: продовжувати ознайомлювати дітей з особливостями зимової пори року; розвивати мовлення, спостережливість, уяву; формувати навички естетичного сприйняття картин зимової природи; виховувати любов до природи; формувати вміння виявляти позитивні емоції.
Розвиток мовлення
Тема: “Я морозу не боюсь!”
Мета: продовжувати ознайомлювати дітей з особливостями зимової пори року; збагачувати активний словник малят образними виразами (зимонька-зима, сніг-сніжок, мороз-морозець); активізувати в мовленні дієслова (ліпить, везе, падає, катається) і назви явищ неживої природи (холод, мороз, сніг, лід); продовжувати навчати дітей уважно слухати вірші та розуміти їхній зміст; виховувати естетичні почуття, доброзичливість, моральність.
Тема: “Читання твору В.Сухомлинського “Тихо в лісі взимку” (художня література)
Мета: продовжувати вчити дітей уважно слухати твір, розуміти його зміст; закріплювати знання дітей про зимовий одяг, зелений колір; увести в активний словник дітей слова (шапка, шуба, теплі штанці, кофтинка, черевички); розвивати мислення, пам’ять, увагу; виховувати вміння бачити прекрасне у навколишньому.Ознайомлення з природним довкіллям
Тема: “Пташки взимку”
Мета: закріплювати знання дітей про диких птахів (синицю, ворону, сороку, горобця), їхній зовнішній вигляд, повадки, назви, чим вони живляться; розвивати пам’ять, увагу; виховувати приязні стосунки.
Малювання
Тема: “Сніг-сніжок”
Мета: розвивати в дітей емоційну чутливість, здатність дивуватися, захоплюватися явищами природи; закріплювати вміння малят користуватися фарбою, малювати пальчиком; розвивати в дітей естетичний смак, просторові уявлення; створювати інтерес до процесу і результату малювання; виховувати прагнення до співпраці та взаєморозуміння.ІІ тиждень
Ознайомлення з соціумом
Тема: “Взуттєва крамниця”
Мета: дати елементарне поняття про взуття; ознайомити дітей із видами, назвами взуття залежно від сезону; спонукати брати участь в іграх; виховувати охайність; формувати вміння берегти взуття.
Розвиток мовлення
Тема: “Різнобарвний одяг” (опис одягу)
Мета: вчити дітей описувати одяг, знаходити за описом іграшки; розвивати мовлення,7 вміння узгоджувати назви ознак із назвами предметів, увагу, спостережливість, орієнтування в просторі; збагачувати словник іменниками: мишенята, сорочка, штанці, сукня, пальто, шапка, куртка, чобітки, черевики; прикметниками: великий, маленький.
Ознайомлення з природним довкіллям
Тема: “Одягаємося на прогулянку”
Мета: вчити дітей розуміти прості причинно-наслідкові зв’язки (холодна погода - слід одягати теплий одяг), використовувати в мовленні узагальнювальний іменник одяг; ознайомити з призначенням кожного предмета одягу; пояснити значення слів, пов’язаних з орієнтуванням у часі (спочатку, потім); розвивати увагу, зв’язне мовлення, мислення; продовжувати вчити елементарного порівняння, зіставлення знайомих речей; виховувати бережливе ставлення до одягу.
ІІІ тиждень
Ознайомлення з природним довкіллям
Тема: “Зайчик білу шубку одягнув”
Мета: вчити дітей розрізняти об’єкти природи, помічати зміни в певні пори року (взимку дерева без листочків, укриті снігом; зайчик поміняв сіру шубку на білу); закріплювати характерні особливості частин тіла зайчика (довгі вуха, що чують найменший шурхіт, коротенький (куций) хвіст, пухнаста біла шубка тепліша за сіру, тому зайчик не мерзне взимку); розвивати увагу; виховувати любов до природи.
Розвиток мовлення
Тема: “Лісові звірята”
Мета: вчити дітей уважно слухати та розуміти текст вірша, відповідати на запитання за його змістом реченнями з трьох-шести слів; збагатити словник дітей словами - назвами диких тварин; активізувати словник словами (зайчик, зайченятко, пухнастий, біленький, білочка, гриби, шишки, ведмедик); стимулювати мовленнєву активність дітей.
Сенсорний розвиток
Тема: “Доріжка до лісу”
Тема: “Подарунок для малят”
Мета: вчити дітей орієнтуватися в просторі; розуміти поняття (“на”, “під”, “за”, “в”); закріплювати поняття (“один”, “багато”); розвивати увагу, пам’ять, мислення, координацію рухів; виховувати уважність, організованість, спостережливість.
Ліплення
Тема: “Морква для зайчика”
Мета: продовжувати ознайомлювати дітей з властивостями пластиліну (тіста); вчити дітей розкочувати пластилін (тісто) коловими рухами рук у долонях, робити звуження з одного боку “ковбаску”; розвивати дрібні м’язи пальців рук, інтерес до процесу ліплення; виховувати охайність та старанність.
ІV тиждень
Ознайомлення із соціумом
Тема: “Зелена ялинка”
Мета: формувати інтерес до об’єктів живої природи; виховувати бережливе ставлення до рослин; ознайомити дітей з ялинкою, її зовнішнім виглядом, будовою; дати знання про те, що в ялинки замість листя голки, вони зелені й колючі, а на інших деревах узимку листя немає; порівняти звичайну ялинку і новорічну.
Розвиток мовлення
Тема: “Вивчення вірша"
Мета: продовжити знайомство з віршованими творами; вчити дітей повторювати рядки вірша за дорослим; розвивати здатність передавати зміст емоційно, з відповідною інтонацією; використовувати відповідні рухи, жести; виховувати старанність.
СІЧЕНЬ
ІІ тиждень
Ознайомлення з соціумом
Тема: “Спортсмени”
Мета: формувати уявлення дітей про корисне і шкідливе для здоров’я; активізувати слухову увагу та вміння концентруватися на образах поетичного твору; розвивати уміння орієнтуватися в просторі, мислення.
Тема: “Зимовий ліс”
Мета: збагачувати словник назвами тварин; вчити вживати узагальнювальне слово тварини, складати розповідь разом з дорослим, закінчуючи речення, вживати іменники з прикметниками; розвивати увагу, мовлення; виховувати доброзичливість, бажання зробити комусь приємне.
Тема: “Я морозу не боюсь”
Мета: продовжувати знайомити дітей з особливостями зимової пори року; поповнювати активний словник малят образними виразами; активізувати в мовленні дієслова (ліпить, везе, падає, качається) і назви явищ неживої природи (холод, мороз, сніг, лід); продовжувати вчити дітей уважно слухати вірш та розуміти їхній зміст; формувати естетичні почуття, доброзичливість, моральність.
Ознайомлення з природним довкіллям
Тема: “У лісі взимку”
Мета: закріпити знання дітей про зимовий одяг (шапка, шуба, теплі штанці, кофтинка, черевички); продовжувати вчити дітей уважно слухати твір, розуміти його зміст, відповідати на запитання; розвивати мислення, пам’ять, увагу; виховувати вміння бачити прекрасне в довкіллі.
Малювання
Тема: “На землі лежить сніжок”
Мета: вчити дітей малювати горизонтальні лінії крейдою; розвивати дрібну моторику, естетичне сприйняття, увагу; викликати інтерес до малювання крейдою.
ІІІ тиждень
Розвиток мовлення
Тема: “Узимку на прогулянці”
Мета: продовжувати вчити дітей уважно розглядати картину, розуміти її зміст, складати розповідь з допомогою дорослого, додаючи слова в кінці речення; збагачувати словник дітей назвами одягу; вчити вживати пестливі слова; розвивати вміння декламувати вірші, мовлення, увагу, спостережливість, уявлення; виховувати інтерес до зимових розваг.
ІV тиждень
Ознайомлення з соціумом
Тема: “В гості зайчик завітав” (РКП, Зима, ст. 167-168)
Мета: розширити знання дітей про тварин, що живуть у лісі (зайчика), зовнішній вигляд, особливості поведінки; вчити визначати й називати частини тіла зайчика, як він живиться, пересувається; розвивати допитливість; виховувати доброзичливе ставлення до тварин.
Ознайомлення з природним довкіллям
Тема: “Розглядання картини “Зайці”
Мета: продовжувати знайомити дітей з дикими тваринами (зайцем), характерними ознаками зовнішнього вигляду, поведінки; викликати інтерес до життя тварин; розвивати спостережливість, увагу; виховувати любов до живої природи.
Малювання
Тема: “Смачна морква для зайчат”
Мета: розвивати в дітей сюжетно-ігровий задум; вчити ритмічно проводити короткі й довгі вертикальні лінії пензликом згори вниз (до моркви), правильно користуватись ним (охайно набирати фарбу, вести пензликом тільки за ворсом, промивати його); закріпити вміння розпізнавати кольори; розвивати естетичне сприйняття; виховувати посидючість, інтерес до малювання, дбайливе ставлення до навколишньої природи.
ЛЮТИЙ
І тиждень
Розвиток мовлення
Тема: “Добридень, зайчику!”
Мета: вправляти дітей в умінні промовляти звуки [а] та [у]; формувати вміння відповідати на запитання; вчити вживати іменники в однині та множині; стежити за змістом вірша та вставляти слова, закінчуючи речення; розвивати увагу, мовлення; збагатити словник назвами іграшок, приміщень дитсадка (групова кімната, спальня, ігровий куточок); виховувати доброзичливість, турботливість.
Сенсорний розвиток
Тема: “Будиночок для Зайчика”
Мета: продовжувати вчити дітей називати деталі та споруду, діяти за зразком вихователя; розвивати дрібну моторику пальців рук, уміння орієнтуватись у просторі; виховувати взаємодопомогу, бажання доводити розпочату справу до кінця; прищеплювати естетичний смак.
ІІ тиждень
Ознайомленння із соціумом
Тема: “У гостях у білочки”
Мета: розширити знання дітей про тварин, що живуть у лісі, зокрема білочку, її зовнішній вигляд, особливості поведінки; вчити визначати й називати частини тіла білочки, розповідати, як вона живиться, пересувається; розвивати допитливість; дати визначення поняття “дикі тварини”; виховувати доброзичливе ставлення до тварин.
Інтегроване заняття з природи та малювання
Тема: “Де ти, білочко, живеш?”
Мета: продовжувати знайомити дітей зі світом тварин, зокрема білочкою, її житлом; закріплювати знання дітей про кольори, вправляти в умінні малювати олівцем, правильно тримаючи його; продовжувати вчити дітей відповідати на запитання, відгадувати загадки; вправляти в малюванні предметів круглої форми; формувати уявлення про чорний колір; розвивати мовлення, пам’ять; виховувати дбайливе ставлення до природи; сприяти розвитку естетичного сприйняття навколишнього світу.Розвиток мовлення
Тема: “Лісові звірята”
Мета: вчити дітей уважно слухати та розуміти текст вірша, відповідати на запитання за його змістом реченнями; збагатити словник дітей назвами диких тварин, словами зайчик, зайченятко, пухнастий, біленький, білочка, гриби, шишки, ведмедик; стимулювати мовленнєву активність дітей.
Сенсорний розвиток
Тема: “Посадимо грибочки для білочки”
Мета: вчити дітей називати кольори предметів; закріпити знання дітей про тварин та вміння співвідносити предмети за кольором; розвивати окомір; виховувати доброзичливі почуття.ІІІ тиждень
Ознайомлення із соціумом
Тема: “Розбудимо ведмедика”
Мета: ознайомити дітей із поняттям часу та частин доби; закріпити знання про одяг, посуд, меблі; розвивати ігрові навички, рухову активність; виховувати культуру поведінки за столом та дбайливе ставлення до навколишніх.Розвиток мовлення
Тема: “Допоможемо вилікувати ведмедика”
Мета: вчити дітей правильно розуміти зміст картини, розповідати, хто що робить на картині, хто який, що яке; збагатити словник дітей з назвами дій, пов’язаних з лікуванням та хворобою; формувати вміння дітей вести діалог з дорослим; розвивати чітке, виразне мовлення дітей, пам’ять, мислення; виховувати гуманність, доброзичливість, людяність та співчуття для хворого ведмедика.
Тема: “Розповідь казки “Рукавичка”
Мета: спонукати дітей брати участь у бесіді; розвивати діалогічне мовлення; вчити звуконаслідувати тварин; розвивати інтонаційну виразність мовлення; формувати вміння використовувати перелічувальну інтонацію в реченнях.
Ознайомлення з природним довкіллям
Тема: “Лісові звірята”
Мета: продовжувати знайомити дітей з тваринним світом, збагачувати знання про диких тварин (у лісі живуть ведмідь, заєць, лисичка); вчити імітувати рухи тварин (зайчика, ведмедика, лисички); розвивати увагу, мислення, пам’ять, зв’язне мовлення; виховувати інтерес до об’єктів живої природи, позитивне ставлення до них.
Малювання
Тема: “Тарілочки для ведмедикової родини”
Сенсорний розвиток
Тема: “Ведмедик на гостині в дітей”
Мета: вчити дітей розрізняти напрямки “вперед - назад”; формувати навички групування однакових за величиною предметів; закріплювати вміння добирати потрібні геометричні форми до зображень; розвивати мислення, уважність; виховувати доброзичливе ставлення одне до одного.
Тема: “Марійка і ведмідь”
У відео аикористана музично-ритмічна гра "Стукалка" (https://youtu.be/yGx1Ay4Bm24)
Аплікація
Тема: “Ковдра для ведмедика”
Мета: розвивати естетичний смак дітей; вчити розміщувати геометричні фігури (круги, квадрати, трикутники) як елементи оздоблення; підтримувати спонтанні прояви творчості; виховувати позитивне емоційне ставлення до результатів своєї праці.ІV тиждень
Ознайомлення із соціумом
Тема: “Мої зелені друзі”
Мета: формувати в дітей інтерес до рослинного світу; підвести дітей до розуміння того, що кімнатні рослини - це живі організми, що вимагають певного догляду; вчити дітей знаходити кімнатні рослини за переліченими ознаками; розвивати знання про основні потреби кімнатних рослин; виховувати любов до рослин, бажання доглядати і дбати про них.Малювання
Тема: “Ваза для квітів”
Мета: викликати в дітей радісний настрій від виконаної роботи; вчити дітей малювати фарбами за допомогою патичка, охайно набирати фарбу та ставити крапки, правильно тримати патичок; закріпити знання основних кольорів; розвивати творчість, зосередженість під час малювання; виховувати старанність, охайність у роботі.Розвиток мовлення
Тема: “Збираємося на прогулянку”
Мета: розширити уявлення дітей про одяг; вправляти в умінні називати предмети одягу, встановлювати послідовність одягання на прогулянку; розвивати зв’язне мовлення, увагу, пам’ять; збагачувати словник словами сукня, светр, пальто, штани, шарф, рукавиці, зав’язувати, застібати, одягати; виховувати бажання допомагати одне одному, дбайливо ставитись до здоров’я.Ліплення
Тема: “Бруньки на гілочках”
Мета: формувати естетичне сприйняття явищ природи, викликати в дітей радість від пізнання природи; вчити відщипувати маленькі шматочки пластиліну, скачувати з них овальну форму й закріплювати їх на гілках; розвивати дрібну моторику пальців рук; виховувати інтерес до відтворення в образотворчій діяльності природних явищ.Березень
І тиждень
Ознайомлення з соціумом
Тема: “Музичні інструменти”
Мета: закріпити знання дітей про музичні інструменти та їх звучання; розвивати слухову та зорову увагу; продовжувати ознайомлювати з художніми творами; вчити звуконаслідувати музичні інструменти; виховувати дбайливе ставлення до музичних інструментів.Малювання
Тема: “Повітряні кульки”
Мета: ознайомити дітей з прийомом малювання зібганим папером; розвивати самостійність, уяву, дрібну моторику рук; виховувати охайність, самостійність.Розвиток мовлення
Тема: “Зустрічаємо весну”
Сенсорний розвиток
Тема: “Стонога”
Мета: закріплювати з дітьми назви кольорів, уміння визначати, що змінилося (що так, чи не так); учити співвідносити предмети відповідно до кольору згідно зі словесними інструкціями вихователя; розвивати увагу, пам'ять, мислення; виховувати бажання виконувати ігрові вправи.
Ознайомлення з природним довкіллям
Тема: “Перший подих весни”
Мета: вчити дітей любити природу та радіти кожній миті життя, вбачати взаємозв'язок між станом погоди й одягом, розуміти послідовність росту рослин, формувати уявлення про перші весняні зміни у природі; розвивати у дітей допитливість, творчі здібності; виховувати любов та дбайливе ставлення до природи.Аплікація
Тема: “Парасолька”
Мета: заохочувати дітей робити прості композиції з кружечків, заповнюючи картинку із силуетним зображенням; учити добирати та розташовувати кружечки, не виходячи за контур; закріплювати знання про колір; розвивати естетичний смак, прагнення до самостійності; виховувати інтерес до занять з аплікації.
Пальчикова гра @ninelbooksua
ІІ тиждень
Ознайомлення з природним довкіллям
Тема: “Заглянь, заглянь сонечко”
Мета: дати дітям знання про весняні явища в природі (світить сонечко, течуть струмочки, з’являється зелена травичка); вчити впізнавати предмети живої і неживої природи; розвивати спостережливість, мислення, увагу, зв’язне мовлення; виховувати любов до природи.
Малювання
Тема: “Квіти для матусі”
Мета: вчити дітей створювати малюнок квітів пробками від пластикових пляшок; розвивати уяву, творчу фантазію; виховувати охайність у роботі, бажання робити приємне рідним.
Ліплення
Тема: “Почастуємо матусь пряничками”
ІІІ тиждень
Ознайомлення з природним довкіллям
Тема: “Немає миліше друга, ніж мама”
Мета: виховувати у дітей любов до матері, викликати бажання піклуватися про неї; формувати усвідомлене розуміння значущості матерів у житті дітей, сім’ї, суспільства; розвивати інтерес до життя рідних людей; вчити відповідати на запитання, складати невелику розповідь.Сенсорний розвиток
Тема: “Доріжки для сестричок” (РКП, Весна, ст. 40-41)
IV тиждень
Ознайомлення з соціумом
Тема: “Про тебе та про мене”
Мета: надати дітям можливість добре засвоїти свою статеву приналежність, власне ім’я, ідентифікувати себе з ним; вчити дітей називати частини тіла та обличчя; розвивати вміння дітей визначати свою індивідуальність, позитивне ставлення до свого імені; слухову та зорову увагу; виховувати комунікабельність, товариськість та доброзичливість.
Малювання
Тема: “Сукня для ляльки”
Мета: вчити дітей прикрашати силует сукні, ритмічно наносячи яскраві мазки по всій площині; розвивати окомір, дрібні м’язи кистей рук, уяву, мислення; закріплювати основні кольори (жовтий, червоний); виховувати самостійність, охайність у роботі.V тиждень
Ознайомлення з соціумом
Тема: “Рибки в акваріумі”
Мета: дати дітям знання про акваріум та його мешканців - декоративних рибок; розширити знання дітей про ознаки зовнішнього вигляду рибок: на голові очі, рот, яким хапає їжу; замість ніг - плавці; хвіст, яким рухає і пливе; вчити орієнтуватися в найближчому природному довкіллі; викликати пізнавальний інтерес до спостереження за акваріумними рибками; закріпити поняття, що домівка рибки - акваріум; дати знання про особливості догляду за ними; виховувати спостережливість, бажання доглядати за рибками.Розвиток мовлення
Тема: “Лялька Марічка купається”
Мета: продовжувати вчити дітей уважно розглядати ілюстрацію та відповідати на запитання за її змістом; розвивати діалогічне мовлення на основі обігрування знайомої потішки; вчити називати дії в процесі купання ляльки, зображені на ілюстрації; закріпити назви предметів гігієни (мило, губка, ванночка, рушничок).Тема: “Розігрування потішки “Водичко, водичко”
Мета: поглибити уявлення дітей про український фольклор; розвивати здатність розуміти мораль твору, вміння емоційно передавати зміст потішки; виховувати КГН з догляду за своїм тілом.
Сенсорний розвиток
Тема: “Веселі восьминіжки”
Мета: продовжувати закріплювати з дітьми назви кольорів, уміння визначати, що змінилося (що не так); вчити групувати предмети відповідно до кольору згідно зі словесними інструкціями вихователя; розвивати дрібну моторику пальців рук; виховувати бажання виконувати ігрові завдання.Малювання
Тема: “Біжить водичка”
Мета: продовжувати вчити дітей правильно тримати пензлик, набирати фарбу на весь ворс, малювати пряму вертикальну лінію; розвивати увагу, посидючість; виховувати гігієнічні навички.
Квітень
І тиждень
Ознайомлення з природним довкіллям
Тема: “Птахи”
Мета: вчити дітей впізнавати птахів - голуба, ворону, горобця, сороку; наслідувати рухи птахів (літають, стрибають, дзьобають); формувати позитивне ставлення до птахів; закріплювати знання про їх зовнішній вигляд; розвивати мислення, уяву, пам’ять; викликати бажання піклуватися про птахів.
Тема: “Раді ми пташок вітати”
Мета: формувати вміння запитувати, вживати питальні слова хто? що? який? де?; вчити розповідати, використовуючи вказівні слова ось, там та займенники він, вона; вправляти у вживанні слів і множині за зразком “один-багато”; ввести узагальнювальне слово “птахи”; виховувати дбайливе ставлення до птахів.Сенсорний розвиток
Тема: “Птахи радіють сонечку”
Мета: вправляти дітей у групуванні предметів за жовтим кольором та круглою формою; вчити розуміти поняття “один”, “багато”; розвивати сенсорні здібності, увагу, зосередженість; виховувати дбайливе ставлення до птахів, бажання допомагати їм.
ІІ тиждень
Ознайомлення з соціумом
Тема: “Веселий півник”
Мета: закріпити знання дітей про те, що у півника є гребінець, хвіст з довгим яскравим пір’ям, великі міцні ноги; вчити звуконаслідувати півника; закріпити КГН: вмиватися, мити руки з милом, розчісуватися; збагачувати активний словник словами: гребінець, дзьоб, кігті, шпори, пір’я; виховувати охайність, любов і дбайливе ставлення до свійських птахів.
Сесорний розвиток
Тема: “Парканчик для півника”
Мета: продовжувати знайомити дітей з будівельним матеріалом; закріпити вміння називати деталі та споруду; розвивати дрібну моторику рук; сприяти бажанню створювати будівлю - парканчик для півника; виховувати інтерес до конструктивної діяльності.
Ліплення
Тема: “Яєчка від Курочки Ряби”
Мета: розвивати в дітей здатність до осмисленого спостереження; продовжувати знайомити дітей із властивостями солоного тіста; закріпити навички ліплення (розкочування тіста між долонями та на дощечці); вчити ліпити предмети овальної форми; вправляти у розумінні понять “один”, “багато”, порівнянні предметів за розміром; виховувати інтерес до ліплення, наполегливість, старанність.
Тема: “Сорока та ворона. Мої та чужі речі”
Мета: формувати знання про птахів, вчити розрізняти їх; розвивати мовлення, мислення; виховувати дбайливе ставлення до своїх та чужих речей.
Тема: “Намисто для сороки-білобоки”
Мета: зміцнювати дрібну моторику пальців рук; розвивати дотикову чутливість, координацію рухів, творчу уяву, фантазію; формувати вміння сприймати кольори та фарби, створювати образ, малюючи пальцями; виховувати естетичний смак.
Інтегроване заняття. Розвиток мовлення й культура мовленнєва спілкування, БЖД
Тема: «Безпека на вулиці»
Мета: продовжувати формувати уявлення дітей про безпеку на вулиці та елементарні правила поведінки з незнайомими людьми; розвивати зв`язне мовлення, пам`ять, мислення, увагу, спостережливість; вчити дітей уважно слухати віршики і розуміти їх зміст, відповідати на запитання вихователя; навчати малят адекватно сприймати навколишній світ, та дотримуватись правил поведінки на вулиці.
Сенсорний розвиток
Тема: “На гостини до сороки”
Мета: продовжувати вчити дітей розрізняти форму предметів; вправляти в умінні розрізняти і називати кольори (зелений, жовтий, синій, червоний); розрізняти і порівнювати предмети за величиною (великий - маленький); розвивати увагу, пам’ять; виховувати спостережливість, бажання виконувати завдання.
Немає коментарів:
Дописати коментар